söndag 31 maj 2009

Frövidagen en het dag ;)


Helgen har varit toppen. Sol, sol, sol får alla att stråla. Frövidagen är ju en händelse att skriva in i almanackan för alla som bor här i Frövi. Tyvärr hör jag inte till de morgonpigga själar som satt och gjorde melodikrysset på plats, slog på radion och lyssnade till frukosten. Sedan vid elva snåret gick jag och sambon upp på "stan". Gud va härligt det är att träffa goda vänner och grannar och känna den gemenskap som man har när man bor i ett litet samhälle som Frövi. Nackdelen är väl att man inte kan vara anonym. Men jag är ingen anonym människa av mig, gillar helt enkelt gemenskapen eller bara det där trevliga hej som man får när man är ute och går.



Frövidagen fick mig att vilja köpa en kanin :) De va så söta så jag smälte! Så gosiga mysiga djur fick mig att tänka tillbaka till min barndom då jag hade kaniner ute i en stor bur på gräsmattan Men sedan fick jag lägga ihop 1+1 och inse att det skulle kanske inte fungera i vårat hem. Tre hundar som tycker om att leka och en jakthund, nej stackars kanin. Sedan sa Calle även att det kommer vara som det är med barn, du kommer gilla den först men sedan är det inte så roligt. Så det blev ingen kanin.




Det var några raggarbilar där, kan vara roligt att gå och kolla på. Men hur i alla sina dar kan en Volvo 240 eller va det va få höra till utställningen :P Ja jag är ingen bilexpert den kanske va gammal. Men ni måste väl erkänna att den röda bilen är ett strå vassare än den gråa ni skymtar i bakgrunden?


PETTSSON OCH FINDUS KOM OCH HÄLSADE PÅ I FRÖVI.

TERRY AND THE CONRODS




TÄNKTE NI FÅR SE MIG I SVART OCH VITT SÅ SLIPPER NI SE MIN SKRIKANDE RÖDA FÄRG *LER*.



Men vilken härlig helg jag haft, tyvärr så njuter jag inte nu när jag nyss har duschat. Känns som hela min kropp glöder. Solen har bränt mina axlar, att man aldrig lär sig. Nu måste jag sova ska upp tidigt och arbeta på SR Örebro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar